Slide background

TOPFORM MOTIONSCENTER

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Vi hjælper dig til at komme igang med at træne. Book dine hold her på siden

eller nede i centeret i receptionen.

Slide background

TOPFORM MOTIONSCENTER

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Vi hjælper dig til at komme igang med at træne. Book dine hold her på siden

eller nede i centeret i receptionen.

Slide background

TOPFORM MOTIONSCENTER

Vi glæder os til at byde dig velkommen!

Vi hjælper dig til at komme igang med at træne. Book dine hold her på siden

eller nede i centeret i receptionen.

Hold

Uanset hvad du ønsker at opnå med din træning, at styrke eller tone kroppens muskler, fedtforbrænding eller forbedre din kondition, din smidighed, eller opnå øget kropsbevidsthed, er der en holdtræningstime, som passer til dig. Når du træner på hold, er der altid en instruktør til at guide, motivere og sikre, at du træner korrekt. Du vil desuden møde andre på timen, så du altid har nogle at træne sammen med.

Bodyfit

BodyFit er styrketræning for hele din krop. Timen er opbygget, så du får styrketrænet alle de store muskelgrupper i kroppen. De primære redskaber er vægtstænger med skiver, hvor du selv kan justere vægten. Undervejs i timen guider instruktøren dig med teknik og øvelser, og sørger for, at programmet giver maksimalt. På BodyFit-holdene er der færre gentagelser end på Stram op, så træningen er et godt supplement til den almindelige styrketræning i centrenes træningsarealer. Niveauet på BodyFit-holdene kan i høj grad styres af dig selv, og alle kan derfor være med.

Stram op

Holdet der udelukkende er baseret på opstrammende øvelser for hele kroppen. Et super effektivt hold for dig der ønsker at få strammet kroppens muskler op og få øget styrke. Vi arbejder med stepbænke, bodybarer, elastikker håndvægte samt egen kropsvægt og holdet vil både udfordre nybegynderen og den mere øvede. Teknikken vil blive grundigt gennemgået i alle øvelser, så alle kan være med.

Step

På dette hold arbejdes der på en stepbænk med forskellige trin og serier. Timen giver dig sved på panden, masser af overskud og smil på læben. Step Toning (50 min): Timen bygges op fra bunden, så alle har en mulighed for at følge med. Der vil være et flow imellem steppen og toningen. Der kan forekomme vægtskiver og elastikker m.m. til toningen. Step er for dig, som kan lide koreografi, god musik og sved på panden.

Fedtdræber

Fedtdræber er en kombination af styrkeøvelser og høj puls. Der er ingen koreografi. Super effektivt som en alt-i-en time.

TRX

Trx Basis:

Holdet for dig der endnu ikke har prøvet Trx. Her gennemgår vi grundprincipperne og basis øvelser indenfor Trx.

Trx Challenge:

Trx Challenge er holdet for øvede trx'er, der har styr på grundprincipperne. På Challenge er der større krav til balance, styrke, koordination samt kondition. 

Hvad er Trx?

TRX® Suspension Training® er en fremragende og banebrydende træning der baserer sig på nogle grundlæggende bevægelses principper.

Funktionelle bevægelser – stor overførbarhed.

3D øvelser. Øvelserne foregår i samtlige tre bevægeplan.
check34 Belastningen er udelukkende din egen kropsvægt.
check34 Stor involvering af core muskulatur.
check34 Stort bevægelsesudslag.
TRX® Suspension Training® er altså funktionel træning for hele kroppen og adskiller sig fra den mere konventionelle træning ved at engagere flere led og muskler i bevægelserne. Øvelserne er en kombination af dynamiske bevægelser og statiske positioner. I alle øvelserne bliver hele din core engageret og du udfordres på både balance, styrke, mobilitet, fleksibilitet og udholdenhed. Dette vil ændre din måde at tænke træning på!
 
TRX® Suspension Training® blev udtænkt af U. S Navy SEALs, på deres udsendte missioner, og er igennem de seneste år videreudviklet af Fitness Anywhere Inc. Produktet er testet og anerkendt af idrætsverdenen som det mest alsidige og komplette træningsredskab nogensinde. Ved træning i TRX® opnår du bedre resultater og funktionalitet, end ved træning i traditionelle træningsmaskiner. Du kan opsætte din TRX® på få sekunder, lige præcis hvor du har lyst til det. Uanset om du er ude eller inde, så du kan træne derhjemme, i dit træningscenter, i parken eller når du er på farten.

Zumba

Zumba Fitness
Zumba Fitness i Topform, er et 55 minutters træningspas, med dejlige latin-amerikanske rytmer og de fedeste dansetrin . Det er konditionstræning når det er allerbedst. Du vil forbrænde kalorier, forbedre din fysiske form – og blive bedre til at danse. Koreografien er enkel og giver dig masser af tid til at lære nye trin. Din instruktør vil træne din stil og motivere dig til at præstere dit allerbedste. Du vil kunne udføre koreografien med friheden til at lade dig fortabe fuldstændig i danseglæden.

Hvordan opstod Zumba Fitness?
Fitnesstræner Beto Perez, opfandt Zumba-konceptet i sit hjemland Colombia, i midten af 90'erne. En dag - i en undervisningstime - hvor Beto havde glemt sin aerobicmusik, var den eneste mulighed at snuppe ét af de bånd, han havde i bilen. Beto´s bånd bestod af traditionel latinamerikanske salsa- og merenque-musik, som han var vokset op med. Men det var en udfordring straks at skulle improvisere i en hel time med ikke-traditionel aerobicmusik. Beto voksede med udfordringen, og fra denne spontane improvisation skabte han et revolutionært fitnessprogram - Zumba Fitness! Klassen blev hurtigt én af de mest populære klasser i hans fitnesscenter og er siden 1999 blevet én af de hurtigst voksende dansebaserede fitnessformer i USA, hvor elever i alle aldre forelsker sig i den smittende musik, de nemme dansetrin og de kropsrelaterede fordele.

Steptoning

På dette hold arbejdes der på en stepbænk med forskellige trin og serier. Timen giver dig sved på panden, masser af overskud og smil på læben. Step Toning (50 min): Timen bygges op fra bunden, så alle har en mulighed for at følge med. Der vil være et flow imellem steppen og toningen. Der kan forekomme vægtskiver og elastikker m.m. til toningen. Step er for dig, som kan lide koreografi, god musik og sved på panden.
Kom og vær med - det er sjovt, og man behøver ikke at være super-stepper, bare man har humøret med.

Pilates

Ikke for intet kaldes pilates for intelligente øvelser. Øvelserne udføres i et stille og roligt tempo kombineret med et bevidst brug af åndedrættet. Pilates styrker og afspænder musklerne, modvirker stress, giver øget kropsbevidsthed, bedre kropsholdning og større smidighed. 
Pilates bringer din krop i balance og giver kroppen indre ro.

Crossfit

Hvad er CrossFit? 
CrossFit er god gammeldags funktionel styrke- og konditions-træning.
Du finder ikke en bedre måde at holde din krop sund og stærk. Selvom træningen kan virke voldsom og måske lidt skræmmende på nogle, skal du ikke blive forskrækket eller nervøs for om du kan klare det, for det kan alle! De fleste øvelser kan differentieres styrkemæssigt og ellers findes der altid alternative øvelser, man kan lave. Når du kommer til CrossFit træning i Topform vil instruktøren hjælpe dig med at differentiere øvelserne så de passer præcis til dit niveau. Du vil blive instrueret så du får den rigtige teknik og derfra er det op til dig hvor stor en indsats du vil yde.

Definition af CrossFit
CrossFit er et styrke og konditionsprogram bygget på konstant varierede funktionelle bevægelser, udført ved høj intensitet.

Styrkeprogram 
Træning koncentreret om muskelstyrke/kraft.

Konditionsprogram
Træning koncentreret om kredsløbet og lungerespiration.

Konstant varierede 
Vi varierer programmerne konstant, så der vil hver eneste uge indgå nye øvelser.

Funktionelle bevægelser 
De bevægelsesmønstre som vores forfædre har brugt i 2 millioner år: løbe, springe, kravle, trække, løfte, skubbe, kaste. Alt sammen bevægelser der kræver brug af flere store muskelgrupper og flere led på én gang.

Høj Intensitet 
Lige meget om det er få gentagelser med meget vægt, eller mange gentagelser uden vægt, vil du altid skulle præstere maksimalt.

Deltagelse
Du kan gå til CrossFit i Topform, selvom du ikke er medlem. Til dette ene hold, er det muligt at betale pr. gang. Se priser HER 

Ekstra info om CrossFit 
Herunder kan du se en række videoklip med CrossFit, som kan give dig et billede af hvad CrossFit er for noget, men husk at det ikke er din viden om CrossFit der giver en sund og stærk krop. Det er din indsats i centeret.

Bodybike

Spinning er cykling til musik på de specielle spinning-cykler. Intensiteten styres via ændring i belastning, temposkift, samt siddende hhv. stående kørsel på cyklen.

Body Bike, optimal træning for alle
Uanset om du er top-atlet eller overvægtig, får du optimal træning på en spinning-cykel. Spinning er for alle! Cyklernes indstilling og belastning reguleres individuelt, d.v.s at man langt hen ad vejen selv er herre over, hvor hård en spinning-time skal være. Spinning er en skånsom form for idræt; knæ og ankelled er ikke i nærheden af den belastning, de ville være udsat for ved f.eks. løb eller Aerobic, og derfor er spinning løsningen for mange, der ikke kan klare andre motionsformer.

Har du prøvet PULS-Spinning?
Puls-spinning træner vi i fællesskab. Vi kører alle efter samme mål. Vi kan alle se om vi laver noget eller ej. Instruktøren kan følge med i den enkeltes træning og give råd og vejledning, så udøveren får mest ud af sin træning.
Fællesskabet på skærmen gør det også mere interessant for udøveren, for vi vil jo gerne presse os lige så meget som de andre, ik’?
Efter timen bliver der sendt en rapport til ens email adresse, hvor der står, hvordan timen er forløbet og hvad man kan gøre fremadrettet for at optimere sin træning.
Du kan læse meget mere om puls spinning i Topform HER.

suunto logo


Inden du klikker i pedalerne:
Cykelsko: Du skal ikke nødvendigvis bruge specielle cykelsko i Topform. Alle vores spinningcykler er dog forsynet med look-pedaler, så det er klart en fordel at have sådanne sko, men vi har også adaptere til pedalerne, således at du kan cykle i et par ganske almindelige kondisko.    

check34
Cykelbukser: Er et afsnit for sig. Bukserne er udstyret med en pude, der gør det mere behageligt at sidde på sadlen i en stiv klokketime eller mere, og cykelbukser er derfor absolut anbefalelsesværdige, men der er ingen grund til at investere i et par til den første time. Du kan sagtens bruge et par almindelige tights, eller shorts de første par gange.
check34
Hvis du har skader, sygdom eller ryg-problemer, er det en god ide at underrette instruktøren inden timen. Han/hun vil så sikre sig, at du og cyklen og træningen bliver tilpasset hinanden.
check34
Vær forberedt på at svede meget. Bomulds-T-shirts vil føles tunge og klamme. Svedtransporterende materialer anbefales.
check34
VAND! Drik masser af vand. Når du sveder meget, skal der også tilsvarende meget væske indenbords. Drik så meget du kan - helst en liter pr time, gerne mere - og lige så meget bagefter.
check34
Fat mod. De første 2-3 gange er hårde - derefter vil du mærke en tydelig fremgang. Lyt til musikken og klem på!

Hvor begynder man? 

Der er forskel på spinningtimer. Det anbefales at man starter med ”Begynder spinning”, uanset træningsforudsætninger. Dette holds formål er først og fremmest at indlære den korrekte teknik. Selv om man tror, at alle og enhver kan køre cykel, er der teknik, der skal læres, før man kan få det fulde udbytte af sin træning: Spinning-cyklen adskiller sig fra almindelige cykler ved at stå fuldstændig fast på gulvet. Den rokker sig ikke ud af flækken - og heller ikke fra side til side. Derfor er teknikken på en spinning-cykel også anderledes end den stil, man har på sin 'rigtige' cykel. Alle uhensigtsmæssige bevægelser bliver i udøverens egen krop i stedet for at blive ledt via dækkene ud i asfalten. Teknikken skal læres for at undgå de uhensigtsmæssige bevægelser.
Efter ”Begynder spinning” har Topform flere andre spinning-hold med varierende hårdhedsgrader, spændende fra begynderhold, til krævende konditionstræningstimer, hvor ikke bare benene men også hjertet kommer på arbejde. Spildt sved vender som bekendt ikke ondt tilbage, så hvis man kan holde til det, kan man lige så godt gå til makronerne og få gavn af fordelene ved en bedre kondition. 
På med skoene, hils på din sidemand og mærk rytmen i kroppen. Rigtig god spinninglyst :o)

HOLDBESKRIVELSER

Body Bike  BEGYNDER
En introduktion til spinning, hvor du bliver fortrolig med den specielle cykel og lærer at indstille den rigtigt. Timen er bygget op med korte intervaller og der instrueres i korrekt teknik. Tempoet er moderat og der cykles i 50 min. efterfulgt af udstrækning.

Body Bike 1
Niveauet efter Begynder-Spinning.
 Nu er du blevet fortrolig med at indstille din cykel rigtigt og nu ved du lidt om hvad spinning er for noget, men nu vil du gerne lidt videre... For dig som har deltaget flere gange på et begynderhold, og nu ønsker mere udfordring. Der køres med mellemlange Intervaller og et lidt højere tempo end på Begynderholdet. 
Der cykles i 55 min. Efterfulgt af udstrækninger.

Body Bike 2
For dig som har rutine på en spinning-cykel,og vil have mere end hvad spinning 1 byder på . Tempoet er højt, og fyldt med lange intevaller. 
Der cykles i 55 min. efterfulgt af udstrækning.

Body Bike 3
Vil du køre cykelløb, men helst blive inden døre? Så er denne time lige noget for dig. En lektion i "hård tempokørsel med skrappe stigninger og vilde nedkørsler". Det nærmeste du kommer et cykelløb,uden at flytte dig ud af stedet. Her bliver der virkelig gået til ”makronerne”.
Der cykles 55 min. efterfulgt af udstrækning.


PULS-SPINNING
Dette hold køres efter deltagernes puls. Alle deltagere har et pulsbælte på - enten deres eget, eller et bælte, som gratis kan lånes i Topform. Deltagernes puls kan gennem timen aflæses på en stor-skærm og visualiseres bl.a. ved, at den enkeltes visning skifter farve alt efter hvilket puls-område man ligger i og man kan også aflæse hvor mange procent man udnytter af sit tilgængelige pulsområde ifht sin alder osv. Denne visning kan både bruges af deltageren selv, men også af instruktøren, som kan give timen en helt ny dimension, idet han/hun nu kan se, om alle presser sig selv optimalt ifht den enkeltes fysiske formåen. Så i stedet for at vi, som før, f.eks. ”lægger 60% belastning på”, så kan vi nu operere med et nyt begreb, hvor instruktøren kan sige, at vi alle skal op på 60% af den enkeltes maxpuls osv. 
Har man sit eget Suunto pulsbælte, får man efter timen automatisk tilsendt en rapport pr mail, med en masse interessante data. I rapporten kan man aflæse hvor lang tid man har kørt i de forskellige pulsgrupper, hvor mange kalorier man har forbrændt, samt se om man forbedrer sin form fra den ene gang til den anden.
Læs mere om puls-udstyret her

MARATHONSPINNING
Den ultimative udfordring for alle som vil presses ud til grænsen. 2-4 timers intens cykeloplevelse for de erfarne ”spinnere” som gerne vil teste deres udholdenhed.

Bold

Boldtimen henvender sig til alle. Træningen er sjov og effektiv, øger balanceevnen og skaber en stærk og stabil kropsstamme(mave- og rygmuskulatur). Der arbejdes med funktionelle øvelser, der direkte kan overføres til dagligdagens bevægelser. Det vil give dig en øget kontrol over musklerne i hverdagen. Der arbejdes med balance, koordination, smidighed, stabilitet og styrke. Man kommer alle kroppens muskler igennem med udgangspunkt i den korrekte kropsholdning, og øvelserne tilpasses den enkelte udøvers aktuelle niveau.

For dig som ønsker træning af balance, stabilitet, kropsholdning, og styrke på en sjov og udfordrende måde.

Løbehold

Uanset om du er rutineret løber eller bare har lyst til, at komme i gang med...at løbe vil du som udgangspunkt kunne få noget ud af, at deltage på disse timer. Du vil som begynder opleve glæden ved at løbe, få prøvet dine fysiske grænser af, lære en masse om din egen motorik, lære om løbeteknik og kunne dele dine glæder og frustrationer sammen med andre løbere. Som rutineret vil du få nogen, at løbe intervaller med og få trænet en masse teknik og koordination, som man typisk ikke selv får gjort regelmæssigt. Timerne vil typisk blive struktureret så vi sammenlagt tilbagelægger en distance på 4-8 km afhængig af indholdet. Uanset om dit mål er, at gennemføre et lokalløb på 5km. eller et af de store marathon til foråret vil du med største sandsynlighed kunne bruge løbetimen. Indholdet vil bestå af opvarmning, masser af koordination, gakkede gangarter, løberelaterede styrkemomenter, intervaller, fartleg, bakkespurter, ture på mtb.singletracks, og meget andet. Vi løber ud samlet og kommer hjem samlet.

Coretræning

På vej

SPJÆT (RetroMIx)

Til RetroMix kommer du til at den gas til de allerbedste og største hits fra 60’erne, 70’erne og 80’erne og der er garanti for højt humør og sved på panden. RetroMix er én lang dansefest hvor høj energi og danseglæde er i fokus. Vores  instruktører vil sammen med dig og de andre danseglade medlemmer skabe en fantastisk stemning, så du går fra timen med et stort smil på læben. RetroMix er uden svær koreografi og kræver ingen danseerfaring. Timen er derfor nem og lige til, så du får en effektiv time med få pauser. Til RetroMix forbrænder du en masse kalorier og forbedrer din kondition.

CirkelTræning

På CirkelTrænings-timerne kombinerer vi styrketræning og konditionstræning. Det er en intensiv time, hvor du får trænet hele kroppen. CirkelTræning er et hold for dig som ønsker høj intensitet og masser af energi i din træning.

Instruktørerne har frie tøjler og denne time kan derfor opbygges på mange måder. Du får altså en alsidig og varieret træning, hvilket gør at det er aldrig kedeligt at komme til CirkelTræning. De oftest brugte redskaber er vægtstænger med skiver, håndvægte, stepbænke og måtter. Teknikken vil blive forklaret inden øvelserne og instruktøren vil hjælpe dig med at rette din teknik undervejs i timen.

Instruktøren motiverer og guider dig igennem hele timen og sikrer at stemningen og energien er i top hele vejen.

Hatha Yoga

Hatha Yoga er for dig, der ønsker at forbedre din smidighed, styrke, balance og kropsbevidsthed. De klassiske yogastillinger gennemgås i et roligt tempo. Timen starter med blid yoga og afspænding, så du får mulighed for at finde dig til rette. Herefter forsætter timen med stående stillinger. I de stående stillinger bruges kroppens store muskelgrupper; det giver varme i kroppen og stimulerer kredsløbet. Kropsvarmen optimerer muligheden for at gå dybere ind i de forskellige stræk og yogastillinger.

Målet med timen er at strække og styrke kroppen samt at løsne spændinger. Denne form for yoga er til dig, som ønsker at arbejde med dybere stillinger og stræk. Hatha Yoga giver dig ro i sindet og velvære i kroppen.

AllRound

AllRound Træningen bygger på nogle af koncepterne fra Crossfit, cirkeltræning og motionsboksning.
Der er fokus på høj intensitet og øvelser alle kan være med til, fortrinsvis med kropsvægt eller mindre vægte. På en time kommer man alle muskelgrupper igennem samtidig med at man får pulsen op. Træningen er meget varieret og sat sammen af små konkurrencer og leg.